SWAS 18 april 2019

Feedback SWAS Rijnlanden 18 april 2019

Hieronder leest u de feedback van de bijeenkomst van 18 april 9. Wilt u zelf een volgende keer een workshop organiseren? Neem dan contact op met Angela van Zaalen, telefoon 06-53221429 of mail naar angela@kemcommunicatie.nl

De opzet van deze middag was goed. zeer mee eens mee eens mee oneens zeer mee oneens
11 19 2
De onderwerpen waren interessant. zeer mee eens mee eens mee oneens zeer mee oneens
7 22 2
U heeft nieuwe informatie gehoord. zeer mee eens mee eens mee oneens zeer mee oneens
10 21 2
Er was mogelijkheid om bij te praten. zeer mee eens mee eens mee oneens zeer mee oneens
8 21 3
Er was voldoende gelegenheid voor het stellen van vragen. zeer mee eens mee eens mee oneens zeer mee oneens
6 22 3

workshop 1

Gastles of bedrijfsbezoek, do’s en don’ts
door TechniekTalent.nu

Een gastles of bedrijfsbezoek geeft jongeren een reëel en goed beeld van de vele beroepsmogelijkheden in de techniek. Tenminste, als je het goed doet. Hoe kun je, als school en als bedrijf, er voor zorgen dat de activiteit een positieve ervaring wordt en een blijvende indruk achterlaat op leerlingen? U  kunt zich gratis opgeven voor onderstaande workshop of neem een kijkje op de website van www.techniektalent.nu voor meer tips.

gemiddeld cijfer: 7,5

workshop 2

Sterk Techniek Onderwijs plannen

door Ton de Groot, directeur vmbo KTS

Samen met het basisonderwijs, vmbo, mbo, bedrijfsleven en de regionale overheid pakken wij de handschoen op om techniek en technologie in onze regio een ‘boost’ te geven. De instroom in technische beroepsopleidingen is lang niet genoeg om alle tekorten op te vullen. De overheid is daarom gekomen met een subsidieregeling Sterk Techniek Onderwijs van ruim 400 miljoen voor de komende 4 jaar. Het onderwijs gaat aan de slag maar heeft het bedrijfsleven hierbij ook nodig. Informatie www.sterktechniekonderwijs.nl

gemiddeld cijfer: 7,1

workshop 3

Examineren met een Proeve van Bekwaamheid

door Dorien Butter en Janneke Verleng

Teamleiders Janneke Verleng en Dorien Butter brengen het hele examenproces in beeld. Vanaf het afsluiten van de ontwikkelingsgerichte periode, de start van de kwalificerende periode, de rol van begeleiders en beoordelaars en de functie van de examencommissie. U krijgt hierbij aantwoord op veelgestelde vragen: Waarom keurt de examencommissie mijn Plan van Aanpak af? Waarom mag ik niet de beoordelaar zijn? Waarom duurt het zolang voordat iemand zijn diploma krijgt?
U kunt zich opgeven voor onderstaande cursus. We zien u graag.

gemiddeld cijfer: 7,4

workshop 4

Wat zijn Digital Innovation Hubbs

Maurits Butter, TNO

Digital Innovation Hubs (DIHs) kunnen een rol spelen bij het versnellen van digitalisering in de regio. Met name het mkb loopt achter op het gebied van digitalisering. DIHs zijn regionale ecosystemen die bestaan uit bedrijven, onderzoekers en investeerders. Zij helpen bedrijven competitiever te worden door ze te ondersteunen met digitale technologieën. Elke DIH heeft zijn eigen specialisatie. In onze regio hebben wij deze nog niet. Grijp dus nu uw kans.

gemiddeld cijfer: 7,3

 

Workshop Warmtepompen en inregelen van het afgiftesysteem

Gaat u concreet iets doen met de informatie die u heeft gekregen?

  • Ja 27
  • Nee 2
  • anders  3

Tips/ideeën/suggesties workshops:

  • studenten/ bedrijven presentatie laten geven
  • hoe wordt een student begeleid
  • docentstages
  • interactiever
  • korte introductie
  • minder de diepte in

Voor een volgende SWAS-bijeenkomst zou het interessant zijn om dit thema te bespreken:

  • Motivatie
  • Assessor in het bedrijf
  • Ict / digitalisatie
  • Techniek in basisonderwijs